Bora ÇETİN'in
Bill BRUFORD & Earthworks
Istanbul , 24 Ocak 2003 Konseri İzlenimleri ;

1972’de YES’in “Fragile” albümünü dinleyerek başlayan YES Hayranlığım, grubun elemanlarına olan tutkumu’da hep gündemde tuttu. Daha ilk albümden davul çalış tekniğine ve YES müziğine olan katkılarına hayran kaldığım “BILL BRUFORD” , YES’den sonra “King CRIMSON”a da uğrayarak, benim için hep “1 Numara” olma özelliğini korudu.
Doğumgünlerimizin’de aynı gün olması beni hep Bill Bruford’a yakın olmaya itti.
Bu sayfayı; onu ilk kez ve Istanbulda, karşı-karşıya izlemenin verdiği heyecanla ortaya çıkan duygularımı ve hissetliklerimi sizlerle paylaşmak adına oluşturdum.
( Aslında bu yazının ana yapısını; 2003 yılından beri sürekli yazdığım “HE” ( Home Electronics ) dergisinin MART Sayısında "Bill Bruford Istanbulda" adı ile yayınlacak şekilde tasarlamıştım. Ancak yazı, uzunluğu nedeni ile "NİSAN" sayısında yayınlanmak üzere ertelenince, hem güncelliğini yitirmemesi açısından, hem’de ülkemizdeki ve dünyadaki sabırsız “Bruford Hayranı” müzikseverleri daha fazla bekletmemek adına, aşağıdaki geniş - Full versiyon - şekli ile bu sayfada sizlerle paylaşmaya karar verdim ) B.Ç. 06.03.2003

 

Bruford ve Bora CETIN
Bill Bruford & Bora CETIN

 

Not: 10 Mayıs'da Sayfayı ve yazıyı Bruford'a gönderdim, 22 Mayıs'ta sayfasının webmaster'ı aracılığı ile şu yanıtı verdi;
----- Original Message -----
From: Bill Bruford
To: BORA CETIN
Sent: Thursday, May 22, 2003 9:49 AM
Subject: Re: Hello from Istanbul .. .....

Bora,
Thanks for the note which Bill has read and asked me to acknowledge. The Istanbul concert was great and he asks me to thanks you for the review and the fan site.
Good luck,
Best wishes,
The Webmaster
Bill Bruford Productions

 

Not: 2004, Yeni Yıl mesajıma ise alttaki yanıt geldi;
----- Original Message -----
From: Bill Bruford
To: BORA CETIN
Sent: Tuesday, January 06, 2004 10:27 PM
Subject: Re: Happy New Year wishes from Istanbul .. .....
Bora,
Thanks for the Seasonal Greetings which Bill would like me to acknowledge.
Hopefully you've been able to point some of your fan site members to the new shop and CD!
Best wishes,
The Webmaster, Bill Bruford Productions.
Join the Mailing List, Visit the Shop at www.billbruford.com !

 

BILL BRUFORD Istanbulda

YES ?
KING CRIMSON ?
Bill Bruford ?

Müzikseverlerin, özellikle Progresif müziğe yakınlık duyanların ilk iki ismi duymamaları olanaksız, eee Yes ile King Crimson’u bilip, “Bill Bruford”u tanımamak’da olanaksız !
1970’lerin başında sıradışı rock müziğin, ( şimdilerde “Art Rock” olarak’da tanımlanıyor )
( bana göre ise tam adı ile Progresif müziğin ) yaratıcı gruplarının başında gelirdi “YES” ve tabiiki “King Crimson”. Yes’in müziği diğer gruplara göre biraz daha senfonik kaçardı. Ağırlıklı olarak “Wakeman” izleri taşıyan bu özelliklerini daha sonra senfonik ögeler kullanarak yaptıkları bazı albümlerle daha’da pekiştirdiler.
King Crimson müziği ise tam anlamı ile progresif müziğin saf halini tanımlamak için kullanılabilinir. Sert iniş ve çıkışlar, muhteşem giriş ve finaller, “mellotron”un buğulu tonları ve “Fripp”in tekrarcı-arayışcı gitarının unutulmaz nağmeleri.
( Bu muhteşem iki grubu, iki satır ile geçiştirmek ne mümkün? ama bu Bruford yazısı olacak ! )

Bill Bruford & Drums
Bill Bruford & Davulu

Bill Bruford; 1968’de YES’in kurucu kadrosunda yer alıyordu.
Bill Bruford ( B.B. ) , YES grubu ile birlikte; 1969 yılındaki ilk albümleri “Yes”in yanısıra ikinci albüm “Time and a Word”ün ayrıca, dünya klasikleri arasına giren “Fragile”ın ve dünyanın gelmiş geçmiş en iyi progresif-senfonik rock albümü sayılan “Close to the Edge”in de bulunduğu 7 stüdyo albümünde yer aldı. Bu albümlerin yanısıra yine YES ile birlikte, içlerinde “Yessongs”un da bulunduğu 2 konser albümü ve aralarında “Yesterdays”in de yer aldığı 4 toplama albüm olmak üzere toplam 13 YES albümünde çalan B.B., daha sonra 1989 yılında, “Anderson, Bruford, Wakeman, Howe” projesi nedeni ile adıgeçen YES üyeleri ile tekrar biraraya geldi.
( B.B.’u YES performansları ile izlemek isterseniz; “A.B.W.H” DVD’sine , “Yesyears” ve “Greatest Video Hits” videolarına göz atabilirsiniz. )

King Crimson serüveni ise biraz daha karışık. YES’den ilk ayrılşından sonra 1973’de King Crimson’a katılan B.B., bu dönemde “Lark’s Tongues in Aspic” ve “Red”in de yer aldığı üç stüdyo albümü ve “USA” adlı konser albümü yaptı. 1980’lerin başında, benim “Discipline” dönemi dediğim, ve önceki K.Crimson tarzından daha farklı bir döneme’de imzasını attı B.B. Bu dönemde, aralarında “Three Of A Perfect Pair”in de bulunduğu muhteşem üç albümde unutulmaz davul soundları yarattı. Uzun bir aradan sonra, 1994 yılında “Vroom” ve “Thrak” albümleri ve turneleri ile tekrar başlayan King Crimson çalışmalarını 1997’ye kadar sürdürdü
Özellikle ;120 konser verdikleri, yoğun turne dönemi olan 1994-95 döneminde “Pat Mastelotto” ile birlikte Çift Davul çaldılar. Bu dönemde B.B.’u akustik “Tama” takımının yanısıra “Simmonds Elektronik Davul” kullanırken’de görürüz. Pat ile karşılıklı muhteşem ataklar yaparlar.
( B.B.’u bu performansları ile izlemek isterseniz, “Deja-Vrooom - 1999” DVD’sine göz atınız . Özellikle; “B’BOOM” , “Sex, Sleep, Eat, Drink, Dream”, “Indiscipline” parçalarına dikkat. Ayrıca “Three Of A Perfect Pair -1984” Japonya konserinin videosunu’da hararetle tavsiye ederim. )
Kendine has çalış stili ve tekniği olan bu muhteşem davulcu, bu iki gurubun’da doğuşunda ve müzik dünyasına kendilerini kabul ettirmelerinde çok önemli rol oynamıştır. B.B. 40 yıllık müzik geçmişinde, yanlızca “Yes” ve “K.Crimson” ile çalmadı. UK’den Genesis’e , Al Di Meola’dan Patrick Moraz’a kadar bir çok ünlüye’de eşlik etti.

B.B. , her nekadar kişisel web sayfasında ( adresi en altta )ki biyografisinde; daha 1960’larda amatör bir davulcu iken Jazz ile büyüdüğünü itiraf etsede, biz onun bu Jazz yönünü ilk solo albümlerine ve grubu “Earthworks”ile yaptığı çalışmalara kadar tanıyamadık, bilemedik.
Meğerse biz onu King Crimson ile koşturuyor sanırken, o 1986’da Elektro-Akustik Jazz grubu “Earthworks”u kurmuş, hatta albümler yapmaya başlamış bile.
B.B.’un solo olarak 5 albümü, “Earthworks” ile de 6’sı stüdyo, 8 albümü var. Son albümleri, 2 CD’den oluşan ve konser kayıtlarını içeren “Foot Loose And Fancy Free”; ünlü jazz dergisi Downbeat tarafından “5 yıldız” ile ödüllendirilecek kadar güzel bulunmuş.
Bill Bruford & Earthworks
Bill Bruford & Grubu Earthworks

B.B. ve “Earthworks”ün bu Türkiye’ye ilk gelişleri değil. Grup 1997 yılında yine “Major” tarafından organize edilen, “Eskişehir Festivali” kapsamında Eskişehirli müzikseverlere çalmışlardı. Ancak, gerek B.B., gerekse “Earthworks” olarak Istanbulda ilk kez çalıyorlardı.
Meraklısına NOT : Bill Bruford’un ilk gruplarından KING CRIMSON’u henüz Türkiye’ye getiremedik ama bir aksilik olmazsa YES’i 12 Temmuz’da Açıkhava tiyatrosunda ağırlayacağız. ( .... ki oldu, “Jon Anderson” kaza geçirip belini incitti ve bahar turneleri iptal edildi, bakalım Temmuz’a kadar düzelebilecekmi ? ..... )
YES ile ilgili ayrıntıları, Bora CETIN’in oluşturduğu Türkiye’deki YES Fanlarına ait “YESTURKİYE” sayfasından izleyebilirsiniz.

Gelelim Bill Bruford ve Earthworks’ün Istanbul konserine.
Bill Bruford &  Earthworks Live Istanbul Tarih: 24 Ocak 2003, Yer: İstanbul – Cemal Reşit Rey Konser Salonu. Bill Bruford &  Earthworks Live Istanbul Press Organizasyon Major Müzik.

Biletimi Bill Bruford &  Earthworks Live Istanbul Ticketçok önceden almış olmama rağmen yerim 5. sıra başı idi. Konser başlar-başlamaz en ön sağ taraftaki sıranın tamamen boş olduğunu görüp oraya geçtim.
( Grubun ve Bill Bruford’un fotoğrafları çekip sizlere aktarmak gibi bir görev üstlendiğim için ilk 10 dakika içerisinde “Flaşsız” fotoğraf çekme izini almıştım. Kullandığım kompakt makine flaşsız olarak ne yazıkki iyi sonuç vermiyor ! Yazıda kullanılan konser fotoğrafları bu yüzden biraz soluk çıkmış .... )

Bill Bruford on Solo
Bill Bruford, Istanbul 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

Oturduğum en ön koltukta artık B.B. ile aramızda hiçbir engel yoktu ve yaklaşık 4-5 mt. karşımda idi. ( Neredeyse tüm konser boyunca bana çaldı gibi geldi J ). Salonun kendi akustiğinden ve elektronik seslendirmesinden daha yalın, bire-bir akustik seslerini duydum davulun ve diğer sazların. ( Bu benim için çok önemlidir ! )
Gerçekten B.B. ile öyle yakındık ve gözlerim tümüyle ellerine ve davula odaklanmıştı ki, birkaç kez göz-göze geldiğimizi ve gülümsediğini hissettim ( sahne ışıklarına rağmen ). Bir ara, acaba bu dikkatimden ve bakışlarımdan rahatsız olurmu ? konsantrasyonu bozulurmu ? tedirginliğine bile kapıldım.

Modern Jazz genel tanımlaması içinde, belki’de Fusion sınıflamasına girecek müzik yapıyor “Earthworks”. Tümüyle akustik sazlar kullanılan konserde grubun üyeleri şunlardı:
Akustik Piyano : Steve Hamilton, Akustik Bas : Mark Hodgson, Saksafon ve nefesliler : Tim Garland ( Chick COREA grubundan yeni transfer ! ) ve Davulda : Bill Bruford.
Konser , 5 dakika gecikme ile saat 20:05’de başladı. Açılış, Tim Garland’ın yumuşak saksafon solosu “Turn” ile başladı ve arkasından “Revel Without A Pause” ile devam etti. Üçüncü parça Jazz’da pek denenmeyen Bass Clarinet nağmeleri ile başlayan “Bajo ( Del Soul )” idi , parçanın sonlarında B.B. çok güzel sololar attı.
Dördüncü parça, aynı adlı albümlerinden alınma “Part And Yet Apart” idi. Beşinci parça ise yaklaşık 11 dakika süren “Wooden Man Sings and the Stone Woman Dances” idi.
Bill Bruford & Earthworks in Istanbul
Bill Bruford & Earthworks in Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

İlk yarının son parçası ise B.B.’un ilk solo çalışmalarından 1977 tarihli “Beelzebub” dı.
Bruford, bu parçayı anons etmeden önce; 20 dakikalık bir ara verileceğini ve bu sırada Fuayede CD satışı yapılacağını, istenirse bu CD’lerin kendisi tarafından imzalanabileceğini ve eğer istenirse bu “Earthworks”CD’lerin yanında “Yes” ve “King Crimson” CD’lerini de imzalayabileceğini söyledi ve seyirciden büyük alkış aldı J
( Arada dışarı çıkmadığım için gerçekten imza işinin nasıl gittiğini göremedim )

İkinci yarıya, ünlü parçaları “Footloose And Fancy Free” ile başladılar. İkinci parça “Come To Dust” öncesi B.B. ; parçanın oldukça “Soft” ( sakin-dingin ) olduğunu belirterek seyirciyi hazırladı ve olabilirse, salon atmosferinin’de buna uygun hale getirilmesinin konsantrasyonumuz açısından yararlı olacağını söyledi. Ancak salon görevlileri bu çağırıyı pek umursamadılar ( ya duymadılar, ya da İngilizceleri benimkinden’de zayıftı ... ) ki, ışıklar kısılmadı.
6 dakikalık üçüncü parça “Mod Folk”dan sonra doyurucu bir bas solo ile başlayan “Tram” yaklaşık 12 dakika sürdü ve gerçekten gurubun performansını yansıtan muhteşem bir parça idi.
Son parça “Bridge of Inhibition”a geçmeden önce B.B.; konseri düzenleyen Major’e ve Istanbullu müzikseverlere teşekkür etti.
Tabii’ki bu muhteşem davulcuyu ve grubunu bu kadar ile bırakmadık, uzun alkışlar sonucu sahneye tekrar dönen Earthworks; eski ve anlamlı bir parçaları ile Istanbul konserlerini noktaladılar; “My Heart Declares a Holiday”.

Bill Bruford & Earthworks in Istanbul
Bill Bruford & Earthworks in Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

Ben bir Modern-Jazz uzmanı-yorumcusu değilim ancak 40 yıllık bir müziksever olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki; ”Earthworks” gerçekten oturmuş bir grup. 2 saatlik konserde aksayan yoktu, herkes görevini 4-4’lük yaptı, tam deyimiyle “Tabanca” gibi çaldılar. ( Bunları, daha önce Earthworks’ü canlı dinlememiş ve C.R.R.’deki konsere tümüyle B.B.’u izlemeye ve dinlemeye giden biri olarak itiraf ediyorum ).

Gelelim Bill Bruford’a ; usta davulcu’yu yaklaşık 2 saat, bu kadar yakından izleyebileceğimi hiç düşünmemiştim. Bu ünlü davulcunun çalış tekniğini, sololarını, elleri ve ayaklarını kullanmasını, notalarına ne zaman bakma gereği duyduğunu sürekli gözlemledim. Sololarına geçmeden önce sürekli bagetlerini tutan-kontrol eden- ( baş ve işaret ) parmaklarını, tükürüğü ile “ıslatma” alışkanlığı olduğunu farkettim.
Kontrpedal zil’in ayarı ile ufak bir sorun yaşadı ise’de kısa sürede kendi başına halletti.
Bill Bruford
Bill Bruford

B.B.’un 1980 yılından beri vazgeçemediği davul markası “Tama”. Usta davulcu bu markanın “Maple Starclassic” modelini ve ceviz rengini tercih ediyor. Trampeti ise; kendi adını taşıyan özel yapım “BB146 - Bill Bruford Signature”. Zillerini ise “Paiste”den seçiyor. Bruford; hem davul setini hemde zillerini simetrik olarak yerleştiriyor. Davulları ( tom-tom’ları ) yere paralel - düz olarak ( kendi deyimiyle; tıpkı “Timpaniler” gibi ) yerleştiriyor. Tümüyle kendine has, alışılagelmedik bir çalma düzeni denebilir. Zaten, onu farklı bir davulcu yapan, tekniğini,çalış stilini oluşturan neden’de bu olsa gerek.

Istanbul konserinde kullandığı “Tama” davul takımının tümüne yakını, bir Istanbullu müzisyen’e aitti. Kuliste aldığım bilgilere göre davulun istediği şekilde kurulması ve tonlarının ayarlanmasına başından sonuna kadar eşlik eden B.B., bu davuldan oldukça memnun kaldığını defalarca belirtti ve konser sırasında’da bu meslekdaşına ( ..... belki’de Istanbul’da bu kadar iyi bir takım bulmasının verdiği şaşkınlıkla’da ! .... ) hayranlık ifadeleri ile süslü –“Wooow What A Man ?” sözcükleri ile teşekkür etti.

Konser bitiminde hemen soyunma odalarının bulunduğu bölüme geçtim. Kalabalık bir hayran kitlesi vardı. Konser sırasında söz verdiği gibi, fuayede CD ve Albümleri imzalamaya gelecekti. Üzüntü ile belirtmek zorundayım, Bill Bruford dışındaki grup üyelerine gösterilen ilgi yok denecek kadar azdı. Onlar odalarından dahi çıkmadılar. Fuayede CD satışları devam ediyordu.
Satışa sunulan “Earthworks” CD’lerinin yanısıra, yanlarında 10 adet getirdikleri grubun son DVD’si "Footloose in NYC" de vardı ( 5’i satıldı ). Bu DVD; müzik videoları kategorisinde verilen American "Telly" ödülünü kazanmış bir kayıttı. ( Eğer, nakit olarak 40 milyon TL verilirmi-verilmezmi ? diye fazla düşünmeseydim iyi olacaktı. J )

B.B. kulisteki odasından doğru fuaye’ye giderek, kuyruk oluşturmuş hayranlarının ellerindeki CD’leri imzalamaya başladı.
Yanımda, YES döneminden “Close To The Edge” ve İlk” YES” albümünün LP kapakları dışında King Crimson döneminden “RED” ve Bill Bruford sign Discipline (Copyright ©2003, Bora CETIN) “Discipline” LP kapaklarını getirmiştim. Bunlara ek olarak, arşivimdeki tüm “Yes” ve “K.Crimson” CD kapak kitapçıklarını, LP kapaklarını, Video ve DVD kapaklarını’da getirmiştim. Tümü 1 çanta dolusu imzalanacak kapaklar. ( Bu yüzden konsere çanta ile geldim ! - Bakınız ; Aşağıdaki fotoğraflar - ....... )
Fan grubunun kuyruğuna girip ayakta ve elde bu kadar şeyi imzalatamayacağım için, fuayede hemen B.B.’un yanında, daha önce kahve satışı yapılan boşaltılmış masanın üzerini temizledim ve çantamdakileri yaymaya başladım. Masanın üzeri doldu tabii. Bu arada B.B.’un imza işi’de bitmişti. Bulunduğum tarafa doğru gelirken masanın üzerine baktı ve yanıma yöneldi,

Bill Bruford & Bora CETIN
Bill Bruford & Bora CETIN - Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

şaşkınlığı sürerken kendimi tanıttım ve elini sıktım. Bu arada Major’ün sahibi Eyüp : -“Crazy Fan Bora” diye tanıttı beni ( Genelde bu “Crazy Fan” tanımı benim Jethro TULL hayranlığım için kullanılır, ancak gerçekten çok sevdiğim YES ve KING CRIMSON’un bu muhteşem davulcusuna’da “çılgın”lık derecesinde bağlı olmam nedeni ile tanımlama yadırganmadı ).
Bill Bruford & Bora CETIN
Bill Bruford & Bora CETIN - Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

Birşeyler imzalaması için onu masanın arkasına davet ettim, yanımda getirdiğim kalemlerden uzattım, -“Arşivin hepsini getirmişsin, bunların tümünü sabaha kadar imzalasam bitmez” dedi.
Ben’de –“Seçimi sen yap o zaman dedim” ..... Bill Bruford beni yanıltmadı ve tahmin ettiğim albümleri ( LP kapaklarını ) imzaladı. Bu albümleri kendisinin’de çok sevdiğini biliyordum. Yes’den “CLOSE TO THE EDGE” , ....... King Crimson’dan “RED” ve “DISCIPLINE” .
Bill Bruford & Bora CETIN
Bill Bruford & Bora CETIN - Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

İmza işi sürerken, fotoğraf makinemi verdiğim dostlar’da fotoğraflarımızı çekiyorlardı. Yanımıza yaklaşan birkaç B.B. Fan’ı da fotoğraf çektirmek isteyince fuayede bir süre’de fotoğraf çekimi ile oyalandık. Daha sonra B.B. ile birlikte soyunma odasına doğru yöneldik.

Bill Bruford &  Turkish Fan’s .... Bill Bruford &  Turkish Fan’s .... Bill Bruford &  Mustafa & Eyüp .... Bill Bruford &  Eyüp
Bill Bruford & Türk Fan’ları - Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

Soyunma odasında bekleyen ve sahne dışında bir dakika bile B.B.’un yanından ayrılmayan eşi Carolyn ile beni bizzat Bruford; adımı söyleyerek “Bu BORA !” diyerek tanıştırdı. Sahnedeki davullar toplanmış, Bruford’un özel takımları ayrılmıştı. B.B. bu eşyalarını toplamaya başlarken yanına gittim ve konser öncesinden beri çok istediğim, 30 yıldır hayranı olduğum bir davulcudan hatıra olarak istenebilecek en önemli şeyi istedim, -“Bagetlerinizden birini alabilirmiyim ?” dedim, -“Üzgünüm, turne boyunca kullanacağım kadar baget aldım, yedeklerim az” diye yanıtladı. ( Ne yapalım, eğer isteme cesaretini gösteremeseydim, ömür boyu aklımda takılı kalırdı ..... )
( Not: B.B.’un bagetleri ; Pro-Mark SD4 model, “Bill Bruford” imzalı, özel yapım bagetlerdir.)
Eğer alabilseydim, “Ian ANDERSON”un bira bardakları, AL Di MEOLA’nın penasının yanında B.B.’un bageti’de hakettiği yerini alacaktı.

B.B.’u eşyalarını çantasına yerleştirirken bırakıp soyunma odasına, eşi Carolyn’e yöneldim ve kendisinden çalınan parçaların listesini verip-veremeyeceğini sordum. Sağolsun beni kırmadı ve üşenmeden soyunma odasında B.B.’un notalarına bakarak teker-teker parça adlarını çıkardı ve el yazısı ile yazdığı kağıdı bana uzatırken, -“Kusura bakma, belki hata yapmış olabilirim” dedi. ( Parça isimleri ve sıralamalarında bir hata varsa benim değil, Carolyn’indir :-) )
Bill Bruford & Bora CETIN
Bill Bruford & Bora CETIN - Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

Evet artık bu yorgun insanları rahat bırakma zamanı gelmişti. Carolyn’e teşekkür edip, Bill Bruford’un yanına yöneldim, - “30 yıldır beni mutlu eden müziği için kendisine tekrar teşekkür ettim” – “Muhteşem bir konserdi” dedim, tekrar el sıkıştık ve gerçekten çok mutlu bir şekilde ( “Roundabout”u mırıldanarak.... ) C.R.R. salonundan ayrıldım.

Evet, Istanbuldan Dünyanın en iyi davulcularından biri, gerçek anlamda bir efsane geçti.
Teşekkürler Bruford.
Bill Bruford & Bora CETIN
Bill Bruford & Bora CETIN - Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

Bora ÇETİN
www.boracetin.com
17. 02. 2003
Caddebostan / KADIKÖY

http://www.billbruford.com

 

BILL BRUFORD & Earthworks in Istanbul Pictures
Bill Bruford &  Earthworks Istanbul Live 2003 .... Bill Bruford &  Earthworks Istanbul Live 2003 .... Bill Bruford &  Earthworks Istanbul Live 2003 .... Bill Bruford &  Earthworks Istanbul Live 2003

Bill Bruford &  Earthworks Istanbul Live 2003 .... Bill Bruford &  Earthworks Istanbul Live 2003 .... Bill Bruford &  Earthworks Istanbul Live 2003 .... Bill Bruford &  Earthworks Istanbul Live 2003
Bill Bruford & Earthworks in Istanbul , 24.01.2003 (Copyright ©2003, Bora CETIN)

 

Copyright ©2003 - 2015, Bora CETIN;
Bu sayfada yer alan tüm yazı ve fotoğraflar "Bora CETIN"e aittir, izinsiz alıntı yapılamaz, kullanılamaz.

 

www.billbruford.org
Sayfamızın adresii
( Turkish Bill Bruford Web Site Address. )

 


This Page is Created By ; BORA ÇETİN , in 6 Mart (March) 2003

xanga tracking
Last Update : 16 Nisan ( April ) 2018, 23:38

Offical Bill Bruford Page